Pristatymas ir grąžinimas

Pagrindinės pristatymo taisyklės

Pirkėjas įsipareigoja užsakymo pateikimo formoje užpildyti teisingą informaciją apie save, ir nurodyti tikslų adresą prekių pristatymui. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Tuo atveju, jei Pirkėjas prekių negali priimti pats, o prekės pristatytos nurodytu adresu, Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam subjektui, prekės pažeidimų galimai atsiradusių transportavimo metu. Pirkėjas privalo nedelsiant informuoti Pardavėją, jeigu siunta gaunama pažeistoje pakuotėje, jeigu siuntoje gautos neužsakytos prekės arba netinkamas jų kiekis, nepilna prekės komplektacija. Pirkėjas turi susisiekti su pardavėju „Garantija ir gražinimas“ taisyklėse nurodyta tvarka.

Prekių pristatymo terminai

Prekės pirkėjui užsakomos tiesiai iš tiekėjo (gamintojo) tik gavus apmokėjimą už užsakymą ir nėra sandėliuojamos. Paaiškėjus, kad prekės tiekėjo sandėlyje nėra, pirkėjui gali būti pasiūlyta analogiška prekė arba pirkėjo užsakymas anuliuojamas ir pirkėjui grąžinami pinigai.

Informacija apie pristatymo terminus pateikiama prekės aprašyme. Jei pristatymo terminas nėra nurodytas:

Civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą.

Pastebėtina, kad Civilinio kodekso 6.156 straipsnis numato, kad šalys turi teisę laisvai sudaryti sutartis ir savo nuožiūra nustatyti tarpusavio teises bei pareigas, taip pat sudaryti ir šio kodekso nenumatytas sutartis, jeigu tai neprieštarauja įstatymams.

Pristatymo terminas paprastai yra 3-7 darbo dienos nuo gauto apmokėjimo už prekes bei prekių transportavimą. Užsakymų, pateiktų nedarbo dieną terminas skaičiuojamas nuo pirmos sekančios darbo dienos. Pardavėjas negarantuoja, kad prekės visais atvejais bus pristatytos per šiame punkte nurodytą terminą. Prekės, kurios pasibaigę Tiekėjo sandėliuose, prekių pristatymo terminas dažniausiai yra 7–21 darbo dienos. Skirtingų tiekėjų prekes pristatysime keliomis siuntomis. Papildomos pristatymo išlaidos tokiu atveju klientui nebus skaičiuojamos. Visais atvejais prekės pristatomos pirkėjui į namus nurodytu adresu, kurį pirkėjas pateikė užsakydamas prekes.

Pirkėjas sutinka, jog išimtinais atvejais prekių pristatymas gali vėluoti dėl nenumatytų, nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių. Šiuo atveju Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant susisiekti su Pirkėju ir suderinti prekių pristatymo klausimus.

Prekių pristatymo kaina

Prekių pristatymas Lietuvoje.

Prekes į namus pristatomos visoje Lietuvoje. Pristatymo kaina priklauso nuo prekės svorio, matmenų ir transportavimo vietovės. Jei nėra nurodyta kitaip, prekių pristatymo kaina – 2,99 Eur.

Nemokamas pristatymas taikomas užsakymams virš 70Eur arba turint nuolaidos kodą.

Prekių pristatymas į Kuršių Neriją – papildomas 30 Eur mokestis.

Galimi prekių pristatymo būdai Lietuvoje (pristatymo būdą parenka pardavėjas):

– Prekės pristatomos Pirkėjo užsakymo formoje nurodytu adresu per Lietuvos paštą.

Prekės pristatomos kurjeriu tiesiai Pirkėjui užsakymo formoje nurodytu adresu (dažniausiai naudojamas pristatymo būdas).

– Prekės pristatomos paštomatu.

Pardavėjas pasilieka teisę keisti transportavimo įkainius atsižvelgiant į užsakymo sumą, prekės matmenis, pristatymo vietą.

Prekių pristatymas ES

Pristatymas į kitas šalis yra galimas, tačiau dėl pristatymo ne Lietuvos teritorijoje turite kreiptis kontaktų skiltyje esančia kontaktų forma ar pasinaudoję pokalbių funkcija. Kreipdamiesi prašome nurodyti priekių pavadinimą, prekių kiekį ir šalį į kurią domina pristatymas. Gavę informaciją mes paskaičiuosime pristatymo išlaidas ir sukursime jums atskirą užsakymą apmokėjimui. Prekių pristatymo terminas į užsienio šalis gali skirtis nuo termino prekes pristatant Lietuvoje.

Galimi prekių pristatymo būdai (ES):

– Prekės pristatomos Pirkėjo užsakymo formoje nurodytu adresu per Lietuvos paštą.

– Prekės pristatomos kurjeriu tiesiai Pirkėjui užsakymo formoje nurodytu adresu.

Siuntos, kurias pristato kurjeris, bus įteikiamos lauke. Tai reiškia, kad klientas nesulauks kurjerio skambučio į namų duris – kurjeris, prieš pristatydamas siuntą, telefonu informuos gavėją, kad siuntą reikės atsiimti lauke. Primenama, kad atsiimant siuntą, nesvarbu, lauke ar atidarius namų duris, reikia laikytis saugaus atstumo, dėvėti nosį bei veidą dengiančią apsauginę kaukę.

Prekių užnešimo paslauga nėra taikoma.

Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pristatymo terminų nesilaikymą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pristatytos arba pristatomos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės arba dėl nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių.

GRĄŽINIMAS IR GARANTIJA

Naudodamiesi Kiskioausys.lt svetaine ir/ar registruodamiesi jos vartotoju, įsigydami prekes, sutinkate laikytis šių sąlygų:

Garantija

Visos prekės, siūlomos kataloge, pagal Europos teisę turi dvejų metų garantiją, jei tiekėjas nenurodo kitaip. Prekėms garantija taikoma tik tada, kai prekės nebuvo naudotos ir yra su originalia nepažeista pakuote.

Garantija netaikoma

– Jeigu defektai atsirado dėl aplaidumo, sutrenkimo, netinkamo naudojimo ar tyčinio gadinimo, ar nusidėvėjimo, garantijos sąlygos netaikomos.
– Jeigu tai kompiuterinės prekės, garantija netaikoma virusų pašalinimui ir po to reikalingam programų atstatymui ar disko perdiegimui po formatavimo.

Garantinės sąlygos negalioja:

– Jeigu bent vienas garantijos punktas arba įsigijimo įrodymas iš dalies pakeistas arba pakoreguotas; ir (arba)
– Jeigu identifikacinis numeris arba garantinė prekė modifikuota arba remontuota prieš tai negavus techninės tarnybos leidimo.

Kaip elgtis gavus siuntą?

Visos prekes iš tiekėjų sandėlių iškeliauja supakuotos ir puikios būklės.

Pirmiausiai gavę prekę, patikrinkite kiekvieną siuntą išoriškai (įvertinkite, ar nėra jokių požymių, rodančių apie galimą prekių sugadinimą). Jei įvertinote, kad prekės pakuotė yra pažeista, privalote kurjerio pristatymo dokumentuose parašyti pastabą „SIUNTA AKIVAIZDŽIAI SUGADINTA“ ir pasirašyti. Jei kurjerio pristatymo dokumentuose nebus pateiktas Jūsų įrašas, kad siuntą gavote sugadintą, ar jūsų parašo, vėliau pateikiant nuotraukas, įrodančias akivaizdžią žalą, reikš, kad skundas bus atmetamas, o Jūs esate patenkintas gauta preke.

Prekės pažeidimo atveju 

Jei transportavimo metu prekė buvo sugadinta, trūksta keleto produktų ar dalių, per 3 kalendorines dienas nuo prekių gavimo gavėjas turi teisę susisiekti su pardavėju naudodamasis Kiskioausys.lt esančia kontaktų forma. Jei per tris dienas po prekės gavimo apie pažeidimus nepranešama, laikoma, kad prekė gauta tinkamos kokybės ir komplektacijos. Kreipdamiesi dėl iškilusios problemos, pasirinkite vieną iš toliau nurodomų temų:

  • Prekių pristatymas (vėluoja siunta, negauta dalis prekių) – pasiteiravimas apie dar negautas siuntas arba siuntas, kai gavote tik dalį užsakytų prekių (dalinis gavimas).
  • Garantija/grąžinimas – pranešimas apie siuntos pažeidimus ir dalių trūkumus. Prie pranešimo pirkėjas privalo pateikti visus įrodymus (toliau dokumentus). Už dokumentų tikrumą, tvarkingumą, nuotraukų pateikimą atsako pirkėjas. Įžvelgus dokumentų trūkumus, pirkėjui naikinama galimybė reikšti pretenzijas, o pardavėjas neprisiima jokios atsakomybės už galimai pažeistas prekes (laikoma, kad prekė gauta tinkamos kokybės ir komplektacijos).

Kreipimesi privaloma pateikti aiškų situacijos paaiškinimą su maksimaliu kiekiu detalių, įskaitant daikto, dėl kurio keliama pretenzija, nuotraukas (neišpakuotos siuntos, siuntos turinio, jei trūksta detalių).

Prekių (ar dalių) trūkumas

Gavus prekę būtina įsitikinti ar yra visos dalys. Ar yra visos prekės kurias užsakėte. Pastebėjus prekių, ar prekių dalių trūkumą draudžiama naudoti prekes. Dėl prekių trūkumo prašome užpildyti kontaktų formą esančią kontaktų skiltyje pateikiant kuo daugiau detalių ko trūksta. Gavę kliento nusiskundimą susisieksime su gamintojais ir išsiaiškinsime situaciją. Išsiaiškinę su Jumis susisieksime nurodytais kontaktais. Prekės grąžinimo / keitimo atveju Jūsų turima prekė privalo būti nenaudota, nepažeista pakuote. Visoms grąžinamoms prekėms pirmiausiai atliekamas kokybės įvertinimas ir tik paskui prekė keičiama arba grąžinami pinigai. Įtarus, kad prekė buvo naudota pinigai negrąžinami, prekė nekeičiama. Siuntimo išlaidos gamintojui yra kliento atsakomybė ir nėra grąžinamos.

Prekių su defektais grąžinimas

Gavęs prekę su defektais, netinkamą naudoti, pirkėjas turi teisę ją grąžinti jei nepažeista ir kitaip nesugadinta originali prekių pakuotė. Garantija taikoma tik prekėms, turinčioms gamybinius defektus. Garantija nėra taikoma prekėms, kurių pažeidimai atsirado dėl neteisingo naudojimo. Pinigai yra grąžinami tik už prekes su gamybiniais defektais. Įtarus, kad prekė buvo naudota pinigai negrąžinami.

Pirkėjo pažeistos pakuotės atveju pinigai negrąžinami (jei gavus prekę nėra tinkamai užpildomas vežėjo dokumentai, nenurodomi komentarai, nėra pirkėjo parašo, laikoma, kad pakuotės pažeidimai atsirado dėl pirkėjo kaltės).

Atsiradus pakuotės pažeidimams dėl vežėjo kaltės, prekės kokybė vertinama individualiai. Pinigai grąžinami/prekė keičiama tik kai prekė neatitinka kokybės ir ja neįmanoma naudotis. (Prekės siuntimą kokybės vertinimui apmoka pirkėjas).

Prekės kokybės atitikimo vertinimas

Prekės kokybės atitikimas vertinamas atliekamas visais grąžinimo atvejais ir tik tada, kai pirkėjas grąžina produktus tiekėjui ir šis įvertina ar išlieka garantijos galiojimas yra grąžinami pinigai. Visas prekės kokybės įvertinimo procesas gali užtrukti kelias savaites nuo momento, kai prekės patenka į tiekėjų sandėlį. Jei garantinės sąlygos nėra pažeistos, pinigai grąžinami į pirkėjo nurodytą sąskaitą per 14 d. d.

Tinkamos naudoti būklės prekių grąžinimas

Kokybiškų prekių keitimas ir grąžinimas 

Jeigu prekė yra tinkamos kokybės, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.362 straipsnį „pirkėjas turi teisę per 14 dienų nuo prekių perdavimo jam, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti nusipirktus daiktus pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiškais kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo daiktais, arba grąžinti daiktus pardavėjui ir atgauti už juos sumokėtą kainą. Atkreipiame dėmesį, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti daiktus tenkinamas, jeigu daiktai nebuvo naudojami, nesugadinti, išsaugotos jų vartojamosios savybės, daiktai nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis daiktus pirko iš konkretaus pardavėjo“. „Civilinio kodekso 6.228(11) straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad vartotojas nedelsdamas ir ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo pranešimo apie sutarties atsisakymą pateikimo verslininkui dienos turi išsiųsti arba perduoti prekes verslininkui“.

Norintys grąžinti nepažeistą ir tinkamą naudoti prekę apie tai privalo pardavėją informuoti nedelsiant, nepranešus Pardavėjui apie ketinimą grąžinti prekes per 14 d. laikoma, kad prekės Pirkėjas grąžinti nenori ir grąžinimai praleidus šį terminą nepriimami.
Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalimi, savo pasirinkimu turi teisę: 1) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą); 2) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu; 3) reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą; 4) vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą. Tačiau vartotojas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis.

Prekės, negrąžinamos, nekeičiamos, pinigai už prekę ir jos pristatymo išlaidos nėra grąžinamos, kai:

–  jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis;
–  yra akivaizdūs netinkamo naudojimo, nepaaiškinamo sugadinimo požymiai arba pristatoma prastos būklės;
– prekė grąžinama be pakuotės, jeigu pakuotė sugadinta arba su transportavimo etiketėmis, dėl ko pakuotė nebegali būti naudojama – bus gražinama tik 50 % prekės vertės;
– prekė grąžinama, bet jai trūksta dalių ar priedų (nebuvo nurodoma kurjerio prekių pristatymo dokumentuose) arba, jeigu incidento aprašas neatitinka tikrovės.
Labai svarbu: Už gražintas prekes, kurių trūkumai arba pateiktas aprašas neatitinka tikrovės, nekompensuojama. Po kokybės įvertinimo, grąžintos ir įvertintos prekės laikomos tiekėjų sandėlyje, o pardavėjas apie sprendimą negrąžinti pinigų, raštu informuoja pirkėją. Pirkėjas, gavęs pranešimą turi per 3 kalendorines dienas apsispręsti ir patvirtinti, ar pageidauja, kad prekės būtų jam grąžintos, pirkėjui apmokant  siuntimo išlaidas. Jeigu per 3 kalendorines dienas pardavėjas negauna jokio patvirtinimo arba apmokėjimo, prekės sunaikintos perdirbimo centre ir pardavėjas jokiomis aplinkybėmis dėl prekių nepriima jokių pretenzijų.

Negrąžinamos prekės

Būtina pažymėti, kad Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punktas numato negrąžinamų prekių sąrašą (pavyzdžiui, elektrotechnika, žaislai, baldai, kosmetika, knygos, apatiniai drabužiai ir kt.). Į šį sąrašą patenkančios prekės, būdamos tinkamos kokybės, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus. Su minėtomis taisyklėmis galite susipažinti šioje nuorodoje: https://www.e-tar.lt/portal/legalAct.html?documentId=712337a0164711e4afafe56485a7e49a  

Perkant nuotoliniu būdu, negrąžinamų prekių sąrašą numato Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228 (10) straipsnis. Būdamos tinkamos kokybės ir įsigytos nuotoliniu būdu negrąžinamos pagal individualų užsakymą ir išmatavimus pagamintos prekės ir kt. Su visu negrąžinamų prekių sąrašu galima susipažinti šioje nuorodoje: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.8A39C83848CB/asr

Kas atsitiks, jeigu pirkėjas nepasiima užsakymo?

Jei pirkėjas nepasiima pristatyto užsakymo, jis yra gražinamas i tiekėjų sandėlius. Kai tik siunta patenka į tiekėjų sandėlį, pirkėjas atgauna pinigus iš sumokėtos sumos, atėmus su grąžinimu susijusias Pardavėjo patirtas išlaidas bei pristatymo į abi puses išlaidas. Prekės pristatymo tiekėjui ir pinigų grąžinimo procesas gali užtrukti iki 30d.

Įsigijau prekę internetu, bet ji man netiko. Kam tenka prekės grąžinimo išlaidos?

Civilinio kodekso 6.228(11) straipsnio 6 dalyje nustatyta, jog vartotojui tenka tik tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos.

Sąžiningumo principas

Kiskioausys.lt yra tarpininkas tarp Europos tiekėjų ir pirkėjo Lietuvoje. Visus klausimus susijusius su prekių garantija, tinkamumu naudoti, pinigų grąžinimu ir kita sprendžia tiekėjas, o tarpininkas neprisiima jokios atsakomybės už tiekėjo sprendimus ir jų neįtakoja. Iškilus nenumatytos aplinkybėms, klausimams atsakomybę prisiima tiekėjas, o Kiskioausys.lt tarpininkauja tarp tiekėjo ir pirkėjo komunikacijos klausimais.

Pardavėjas gali vienašališkai pakeisti šių Taisyklių sąlygas.
Jei Pirkėjas po šių sąlygų pasikeitimų naudojasi Kiskioausys.lt teikiamomis paslaugomis, laikoma, kad Pirkėjas sutiko su Taisyklių pakeitimu.

0